dinsdag 7 augustus 2012

Mmmulti Media

Goedemiddag!! Gister ben ik gezellig een dagje naar Zwolle geweest samen met Bianca. Naast niet teveel geld uitgeven, hebben we ook een bezoekje aan de bioscoop gebracht. Step up 4 was de film die we zagen en dit was geweldig We hebben deel 2 en 3 ook in de bioscoop gezien, dus deze traditie hebben we voortgezet met deel 4. Step up 4 is niet de enige film die ik de afgelopen tijd (in de bioscoop) heb gezien. Om mijn vele film kijken enigszins te verantwoorden ga ik vandaag wat van deze films voor jullie reviewen...
Puur willekeurig, zoals jullie van mij gewend zijn, al moet ik wel zeggen dat ik alleen films review die ik echt het kijken waard vond. Lovende kritieken van mijn kant!
500 days of Summer
In het kort: Vanaf het moment dat Tom Hanson Summer Finn ontmoet, weet Tom dat hij de ware gevonden heeft. Summer is mooi, charmant en grappig: ze is de perfecte vrouw! Er is echter 1 klein probleem; Summer gelooft niet in de liefde. Relaties zijn chaotisch, dus waarom niet gewoon plezier hebben? Gedurende 500 dagen ervaart Tom op een herkenbare manier de euforische ups en pijnlijke downs van de liefde.
Cijfer IMDB: 7,9
mijn cijfer: 8,0
En?: Deze film is niet makkelijk wegkijken. Je moet echt opletten, maar dat vind ik geen probleem. Je ziet het namelijk niet van dag 1 tot aan dag 500. Soms sla je wat dagen over, dan ga je weer terug in de tijd, maar niet op een vervelende manier. Wat helpt is dat een paar van mijn favoriete acteurs er in spelen: Zooey Deschanel is hilarisch in New Girl, in 500 days.. is ze ook fenomenaal Joseph Gordon-Levitt is haar tegenspeler en die man vind ik briljant. Hij is geen klassieke schoonheid, heeft geen komisch hoofd, maar in de rollen die hij speelt en de manier waarop hij dat doet, straalt hij toch een soort humor uit. Ik krijg echt een glimlach of pink een traantje weg op de juiste momenten.
One Day
In het kort: 15 juli 1988. Na één dag samen te hebben doorgebracht, ontstaat er tussen Emma en Dexter een vriendschap voor het leven. En dat terwijl het tegenpolen lijken te zijn; Emma is een idealistisch en ambitieus type, dromend van een betere wereld. Dexter daarentegen is een rijke charmeur die de wereld als zijn eigen grote speeltuin ziet. Twee decennia lang kijken we op 15 juli hoe het met Em en Dex gaat en hoe hun levens met elkaar verwikkeld zijn. Hun relatie verschuift in de loop der jaren, totdat ze zich op een bepaald punt in hun leven realiseren dat hetgeen waar ze naar zoeken en op hopen, dichterbij is dan ze al die tijd hebben gedacht. Totdat die ene dag in 1988 voor altijd een andere betekenis krijgt... 
Cijfer IMDB: 6,8
Mijn cijfer: 8,5
En?: Hier had ik zo veel lovende recensies over gelezen. Ik werd enorm getriggerd en hoorde er van alles over, dit moest ik zien! Stiekem vind ik het erg leuk als er een naamgenootje in de film zit, dan heb je een soort band met die persoon, dat kan ik niet helemaal uitleggen. Deze Emma sloot helemaal aan in mijn belevingswereld. Ik bedoel maar, ze is creatief, grappig, een beetje nerdy en net wat anders dan anders. Alles wat ik hoop te zijn, hihi. Ook de kleding van Emma vond ik erg tof, alternatief met haar Doc Martens en gecombineerd met schattige jurkjes. Dan wordt Emma ook nog gespeeld door Anne Hathaway, een topactrice. Haar tegenspeler is ook errug leuk, Jim Sturgess zet perfect de arrogante rijke yup neer, maar wel op zo'n manier dat je geen hekel aan hem hebt, juist een soort medelijden. De chemie is heel sterk aanwezig, je wordt weer meegesleurd in het verhaal. Ook dit is een film waarbij ze spelen met je brein, want hier sla je elke keer een jaar over. Je ziet echt maar 1 dag uit dat jaar en daar wordt het hele verhaal mee verteld.
21 jump street
In het kort: '21 Jump Street' draait om een unieke undercoverafdeling van de politie, die uit agenten bestaat die middelbare scholieren spelen met als doel drugsbendes op te rollen. Nieuwste leden van het team zijn Schmidt en Jenko, twee groentjes die elkaar nog van de middelbare school kennen. Daar waren ze elkaars tegenpolen; nu zijn ze beste vrienden geworden. Ze hebben echter net hun eerste arrestatie verprutst. Om nog wat van hun politiecarrière te maken krijgen ze een laatste kans: undercover gaan als scholieren op Sagan High, om daar te ontdekken wie verantwoordelijk is voor het verkopen van de populaire maar gevaarlijke nieuwe drug H.F.S. (Holy Fucking Shit).
Cijfer IMDB: 7,3
Mijn cijfer: 8,4
En?: In Maastricht waren mijn vriendinnen en ik op een gegeven moment helemaal kapot, niet alleen de blaren op mijn voeten hadden blaren, maar we hadden zelfs spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat daar spieren waren. De beslissing was ook snel gemaakt om lekker naar de bioscoop te gaan. Qua aanbod was er niet al te veel keuze, dus 21 Jump Street was de enige optie waar we het over eens konden worden. Nu speelt Channing Tatum een hoofdrol en tja, dan ben ik verkocht. Samen met Jonah Hill vormt hij een ijzersterk duo. Ja, wat heb ik gelachen, echt de kleine details, verrassende plotwendingen en de chemie binnen de hele cast was geweldig. Dit is zeker een film die ik koop zodra hij op dvd verkrijgbaar is. Spicy detail: ook Johnny Depp komt nog even voor in deze remake die hem in 1 klap wereldberoemd heeft gemaakt.
Crash
In het kort: Een huisvrouw en haar echtgenoot die officier van justitie is. Een Iraanse winkelier. Twee rechercheurs die een relatie hebben. Een zwarte televisieregisseur en zijn vrouw. Een Mexicaanse slotenmaker. Twee autodieven. Een groentje bij de politie. Een echtpaar uit Korea van middelbare leeftijd. Allemaal wonen ze in Los Angeles en in de komende 36 uur zullen hun levens letterlijk en figuurlijk met elkaar in botsing komen...
Cijfer IMDB: 7,9
Mijn cijfer: 7,8
En?: Deze film keek ik voor het eerst met ckv en ik weet nog dat ik het een ontzettend vage film vond. Ook hier kijk je niet naar 1 vaste verhaallijn die van dag 1 naar dag... loopt, maar heb je verschillende verhaallijnen van verschillende mensen door elkaar. Toch is het niet puur willekeurig, dat is precies wat de bedoeling is van de film. Je hebt op een dag zoveel ontmoetingen met mensen en zelfs de kleinste dingen als een glimlach maken al een wereld van verschil. In deze film krijg je dat zo mooi en intens te zien dat je na aan het einde gewoon even stil staat bij je eigen leven. Je wordt gedwongen tot nadenken, wat ik een goed ding vind. Daarnaast gaat het ook over racisme en vooroordelen, iets waar we ons allemaal schuldig aan maken, en dit versterkt echt het 'nadenk effect'. Even lekker met je beide benen op de grond gezet worden.
Batman (the dark knight rises)

In het kort: Het is acht jaar geleden dat Batman in de nacht verdween en op slag veranderde van held in voortvluchtige. Door de schuld op zich te nemen van de dood van officier van justitie Harvey Dent, offerde The Dark Knight alles op voor wat hij en commissaris Gordon zagen als een goede zaak. Een lange tijd werkte deze leugen, alle criminele activiteiten in Gotham City werden de kop ingedrukt door de anti-misdaad wet, de Dent Act. Maar alles verandert door de komst van een slinkse inbreker met een mysterieus motief. Veel gevaarlijker echter is de opkomst van Bane, een gemaskerde terrorist wiens meedogenloze plannen voor Gotham Bruce uit zijn zelf opgelegde ballingschap drijven. Maar zelfs wanneer Bruce zich weer in cape en masker hult, kan het zo zijn dat hij geen partij is voor Bane.
Cijfer IMDB: 8,9
Mijn cijfer: 9,0
En?: Kreeg ik zomaar een whatsapp: 'Heb je zin om mee te gaan naar de nieuwe Batman?' Uhm, tja, gezellig? Dat waren mijn eerste gedachten. Toch besloot ik mee te gaan, zeker omdat ik dan lekker bij kon praten. Maar toen begon de film... Ruim drie uur werd ik weggeblazen door de geweldige prestatie van Christopher Nolan. Een ijzersterke cast, heftige special effects, sublieme soundtrack van Hans Zimmer maakten dat ik thuis gelijk deel 1 en 2 van Batman heb gedownload en ben gaan kijken. Ja, I was blown away. Leuk detail was dat de helft van de Inception cast ook hier weer op kwamen draven. O.a. Jospeh Gordon-Levitt, Tom Hardy (onherkenbaar), Marion Cotillard (niet zo briljant als de rest) en Michael Caine herkende ik uit die andere briljante 'Nolan'. Oja en Anne Hathaway was een geweldige catwoman, dat sublieme acteerwerk uit 'One Day' was ook hier te bewonderen.
En dan zie je hierboven ook nog een collage die ik gemaakt heb van The Joker, Heath Ledger was zo goed in 'The Dark Knight', dat ik wel een speciale collage moest maken als eerbetoon. Alle andere afbeeldingen (op die van 'One Day' na dan) heb ik ook bewerkt en bij elkaar gezocht, dus liever niet zomaar overnemen :) Over 'Step Up' komt nog een apart artikel online, so stay tuned!

5 opmerkingen:

  1. Echt gaaf bewerkt allemaal :) Goed gedaan weer, leuk artikel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook erg vaak naar die bioscoop (Pathe Unlimited kaart), altijd een leuke manier om even iets gezelligs te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..